Seekord taas veidi pitsijuttu. Valmis sai kevadest inspireeritud rätt. Nagu viimase ajal juba tavaks, ei ole seegi kuskilt raamatust, vaid taas Meeli looming.

Once again a little bit of lace talk. I have completed a spring inspired scarf. As it is custom lately it is not from any book but again a creation of Meeli.

Oli vaja teha üks lilla rätt ja sealt ka selle mustrikirja nimetus on tulnud. Alustasin helelilla Kammgarni lõngaga, aga kui Eve W&W saatis mulle Pollone lõngade näidised, võlus mind hoopis tumelilla Üllatunud naeratus. Nii jäigi see lõng. Töö käigus sai tehtud mõningaid muudatusi, olin ju testkudujaks.

I had to knit a purple scarf and that is where it had its name. I started with a light purple Kammgran yarn but when Eve W&W sent me the samples of Pollone yarns I was enchanted by the dark purple instead. And I chose it. I had to make some cahnges whgen knitting because I was the test knitter.

Pääsusilmad 001   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kõige suurem erinevus tavalisest rätist on see, et servapitsile on loodud tavalisest rohkem silmuseid, mis pitsi lõppedes kahandatakse. Selline moodus andis räti sakke paremini vormida. Mustris on palju kahekordseid õhksilmuseid. Tagasiridadel peab olema väga tähelepanelik, sest need õhksilmused kipuvad jooksu panema ja kahest üks saama.

The most important difference from the regular scarf is that the edge lace has a lot more stiches what will be decreased at the end of the lace. That way You can shape the tabs better. There are a lot of double YO in the pattern, You have to be very careful when knitting back because they tend to be lost and double becomes single YO.

Pääsusilmad 043 (640x480)   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Räti kudumine oli mulle väga meelepärane, sest see pole mitte igava mustriga teleka ees kootav rätt. Ütlen ausalt, et päris algajale kudujale ei soovita seda isegi valida, küll aga neile, kellele meeldib väike väljakutse. Seda just nende topeltõhksilmade pärast.

I really enjoyed a lot knitting this scarf because it is not a boring pattern You can knit while watching TV. I honestly say that I would not recommend it to a beginner but for those ,who like a challenge, because of the double YO.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA   Pääsusilmad 027 (640x480) (2)   OLYMPUS DIGITAL CAMERA   OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lõnga kulus rätile 51g, vardad 2,5mm. Lõnga parameetrid 1500 m/100 gr, Itaalia firma Pollone väga kõrge kvaliteediga lõng Supreme Lambswool. Ostetud Tallinast Wool&Woollenist.  Räti suuruseks sai 95*167cm.

Yarn consumption 51g, Needles 2,5mm. Parameters of the yarn 1500 m/100 gr, Italian company Pollone very high quality yarn Supreme Lambswool. Purchased from Tallinn yarn shop Wool & Woollen. The size of the scarf is 95*167cm.

…………………………

Järgmise mustri mõtted on juba ootel, et paberile saada ja siis ka rätiks. Lõngki ootab kurvalt oma aega. Kuna tegemist on minu väga isikliku teemaga, siis püüan seekord ka räti tehnilise poolega ise hakkama saada. No vaatame, mis sellest kõigest kord saab. Seniks kõigile palju päikest ja ilusat kevade jätku. Ja küllap need päris pääsusilmadki õitsema hakkavad Silmapilgutusega naeratus.

The thoughts of the next pattern are already standby to get it on the paper and then to become a scarf. The yarn also waits its turn. Since this time is the subject very personal then I will try to manage the technical side of the pattern myself. We will see what becomes of it. In the meantime a lot of sun to everyone and have a great spring. bird’s-eye primroses will bloom soon.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA   Pääsusilmad 046 (640x480) (2)

Comments on: "Pääsusilmad / Bird’s-eye primrose" (9)

  1. Oi, kui kaunis rätt Sul valminud on! Braavo!!!! Eriti meeldib mulle põhiosa motiiv – see on lihtsalt imeline! Ja lõng on tõesti super. Kuun hetkel sellest samast lillast Haapsalu salli, mille autoriks on Liina Langi ja olen vaimustuses sellest lõngast. 🙂
    Ole tubli ja ootan pikisilmi Sinu uusi tegemisi! 🙂

  2. Tänan! Ma olen ka ise selle rätiga väga rahul ja tuhat tänu Meelile! Lõng on tõesti kvaliteetne, soovitan julgelt. Palju on imelisi värve valikus, mul on kolm neist ootel:)))
    Aga tunnistan ausalt, et hetkel on ka varrastel Liina imeline Haapsalu sall, seekord Kammgarni lõngast, mis on ka imehes kvaliteediga.

  3. Imeilus rätt!!!

    Mulle ka see lõng väga meeldib, olen sellestsamast lillast kudunud räti ja kahekordsest pitsilised kindad ja mütsi – ääretult hea kvaliteediga ja lisaks on sellel mingi eriline, ma ei ütleks selle kohta sära, aga ta ei ole mitte tuhm ja igav vaid kuidagi elav 🙂

  4. Monika said:

    Imeilus asi jällegi! Ma pole üldse lilla fänn aga see värv meeldib kohe väga, väga!

  5. Tänan!! Ütlen ausalt, et ka minu lemmikute hulka ei kuulu kindlasti lilla värv, aga see oli nii puhas toon, et võlus mu lihtsalt ära:)))

  6. Väga kaunis sall! Mullegi meeldib põhiosa muster, omapärane ja huvitav.

  7. Minu super testkuduja on taas vapustava salliga maha saanud! Ühekordse lõnga ja seetõttu väiksema vardaga kootuna tuleb selline suure räti (shawl) ja väikese rätikese (shawlett) vahepealne. Kuidas sa ise suurusega rahul oled?
    Aususe huvides tuleb tunnistada, et päris omalooming see ju ei ole, sest äärepits on mugandus L.Elgase raamatukesest, poorti idee Haapsalu räti raamatust ja põhiosa muster Haapsalu salli raamatu ainetel. Natuke tõstad silmuseid siia ja sinna ning pisut erinev, kuid siiski äratuntavad motiiv saabki kenasti kokku panna. Ja kui pole olnud sinu ideed, missugused kujundid sallis olla võiksid, poleks ka seda salli!
    Ja sina saad oma tehnilise poolega kindlasti hakkama (tead, kus vajadusel abikäe saad ;)).

  8. Tore, et sulle su oma looming meeldib:))) Räti suurusega olen väga rahul, mulle väga suured rätid ei meeldi. Pole ju praktilised.
    Sinu käest saab abi alati, olgu mure milline tahes ja oma rõõmegi/õnnestumisigi saan alati jagada. Oled imeline inimene!

    Ja tänan tõesti kõiki sõpru hea sõna eest! Teie kõigi arvamus on mulle tähtis, sest olete kõik ise väga andekad käsitöö tegijad.

  9. Ester said:

    Imeilus! Ja see käib nii ilusa mustri kui ka suureparäse töö ja lõngavärvi kohta.
    Eriliselt hea meel on, et Meeli aitas oma lingiga mul sinu blogini jõuda – olen juba pikalt mõelnud, et kuidas sul läheb. Foorumis sa ju enam ei käi – kahjuks.
    Jõudu, ja jään ootama järgmisi kauneid töid!

Lisa kommentaar

